Határidők a könyvelésben

2019. augusztus 05
Milyen fontos határidőkkel kell számolni a könyvelés során.

Az adózási határidők betartása különösen fontos, a határidők elmulasztása ugyanis jelentős többletköltséget eredményezhet vállalkozásának. A megbízható, pontos könyvelő ezért is nélkülözhetetlen! Összefoglalónkban áttekintjük a leglényegesebb könyvelési határidőket. Legyen a könyvelés Debrecen városában is naprakész!

Személyi jövedelemadó (SZJA) bevallás

Magánszemélyeknek és egyéni vállalkozóknak is május 20-ig kell benyújtaniuk 2019. évtől éves bevallásukat, valamint megfizetnie az adót.

Ügyfélkapun történő regisztráció megkönnyíti az adóbevallás folyamatát, ugyanakkor fontos tisztában lenni a hatályos jogszabályokkal. Az ASK Debreceni Könyvelő Iroda munkatársai mindig rendelkezésére állnak! Ön például tudta, hogy mely esetekben nem szükséges adóbevallást készíteni?

Nem kell bevallani azt a bevételt,

1.  amelyet a jövedelem kiszámításánál nem kell figyelembe venni, kivéve a jövedelmet, amit az adóbevallásban, a munkáltatói adómegállapításban tájékoztató adatként szerepeltetni kell;
  2.  amely ingó vagyontárgy átruházásából származik, és az éves összege nem haladja meg a 600 ezer forintot, vagy az abból megállapított összes jövedelem nem haladja meg a 200 ezer forintot;
  3.  amely ingatlan átruházásából, a vagyoni értékű jog gyakorlásának átengedéséből, e jogról való lemondásból származik, ha abból jövedelem nem keletkezik;
  4.  amely után a személyi jövedelemadó megfizetésére a kifizető kötelezett;
  5.  amely kamatjövedelemnek minősül, és abból a kifizető az adót levonta;
  6.  amely pénzbeli nyereménynek minősül és a kifizető levonta belőle az adót;
  7.  amely nemzetközi szerződés vagy viszonosság alapján Magyarországon nem adóztatható;
  8.  amelyet külön törvény rendelkezése szerint nem kell bevallani.

szja adóbevallás során

Kisadózó vállalkozások tételes adója (KATA)

Ha egy vállalkozás kisadózó vállalkozásként működik, a KATA befizetése a tárgyhónapot követő hónap 12. nap. Az éves bevallás határideje február 25-e; eddig kell befizetni a 40%-os plusz adót is, ami akkor terheli a kisadózó vállalkozót, ha túllépte a 12 millió forintnyi éves bevételt.

Adózás, számvitel, könyvelés Debrecen területén belül és vonzáskörzetében! Forduljon hozzánk bizalommal!

Járulékok bevallása

A bérjárulékok bevallása hasonlóan a KATA-hoz a tárgyhónapot követő 12. napig történik, eddig kell az egyes, a munkáltatót illetve vállalkozót terhelő járulékokat megfizetnie a NAV felé. Milyen járulékok merülhetnek fel? Ide tartozik a nyugdíjjárulék, az SZJA, a szociális hozzájárulási adó, a szakképzési hozzájárulás, az egészségügyi hozzájárulás, valamint az egészségbiztosítási és munkaerőpiaci járulék is. Debreceni Könyvelőirodánk mindig készségesen rendelkezésére áll, ha kérdése van az egyes járulék-fajtákról! Számunkra fontos a határidők betartása, a könyvelés Debrecen szívében minden igényt kielégítően pontos és megbízható!

Általános forgalmi adó (ÁFA)

Az ÁFA bevallásának gyakoriságát a tárgyévet megelőző adatok alapján lehet megállapítani. Az ÁFA bevallása történhet havi szinten, negyedévente, valamint évente, ez kezdő vállalkozásoknál mindig havi. A későbbiekben pedig a megelőző 2. évi áfa forgalomtól függ.

• Havi bevallás határideje a tárgyhónapot követő hónap 20. napja
  • Negyedéves bevallás határideje a tárgy negyedévet követő hónap 20. napja
  • Éves bevallás határideje a tárgyévet követő február 25. napja

Helyi iparűzési adó (HIPA)

A helyi iparűzési adó mértékét az önkormányzatok határozzák meg, megfizetésének határideje azonban központilag szabályozott. A helyi iparűzési adót a tárgyévet követő május 31-ig kell bevallani. Előleg utalása is szükséges, amit pedig szeptember 15-ig és március 15-ig utalhat el az adózó.

Ha nincs tisztában a HIPA-t érintő szabályozással, segítségre van szüksége vagy kérdése van bármiről, ami könyvelés Debrecen területén és vonzáskörzetében, keresse fel könyvelőirodánkat!

adózási határidők

Társasági adó (TAO)

A társasági adó megfizetése a helyi iparűzési adó megfizetésével azonos időben történik, tehát május 31-ig kell adóbevallást készíteni és az adókülönbözetet megfizetni. Adóelőleg utalása is szükséges, amit havonta vagy negyedévente lehet rendezni, mindig a tárgyidőszakot követő hónap 20. napjáig. Hogy milyen gyakran kell előleget fizetnie a vállalkozásnak az előző évi társasági adótól függ. Amennyiben az előző évi társasági adó meghaladta az 5 millió forintot, havi gyakoriság szükséges, ha nem haladta meg az 5 millió forintot, akkor elegendő a negyedéves gyakoriság is.

Társasági adó esetén megszűnt 2019 évtől a feltöltési kötelezettség.

Ha Önnek debreceni vagy Debrecen környéki cége van, és kérdése lenne a társasági adó megfizetéséről, keresse Könyvelőirodánkat Debrecenben!

Cégautóadó

Korábbi blogcikkünkben alaposan körül jártuk, hogy mire kell figyelni céges autó könyvelésekor. Amennyiben a vállalkozás tulajdonában áll a céges autó, a személygépkocsi után negyedévente szükséges adózni, a negyedévet követő hónap 20. napjáig. Lényeges, hogy lízingelt autó esetén az autó nem adóköteles, de csak akkor, ha az után költséget nem számoltak el.

Úgy tartja a mondás, hogy három dolog szükséges az életben:
egy jó orvos, egy megbocsájtó pap, és egy ügyes könyvelő. Utóbbit azonban nem mindig könnyű megtalálni, pedig sokszor ezen áll vagy bukik egy vállalkozás legalitása és sikeressége. Könyvelőirodánk évek óta nyújt magas szintű szolgáltatást – elérhető cégalapítás, bérszámfejtés, könyvelés Debrecen szívében, a Vágóhíd utcában!

Innovációs járulék

Az innovációs járulék megfizetése alól csupán a mikro- és kisvállalkozások mentesülnek, a többi vállalkozásnak ezzel az adófajtával is számolnia kell. Az innovációs járulékot május 31-ig kell megfizetni, negyedévente adóelőleg megfizetése történhet, december 20-ig pedig feltöltési kötelezettség állhat fenn.

Általánosan kijelenthető a határidőkkel kapcsolatban, hogy amennyiben a határidő hétvégére vagy munkaszüneti napra esik, a határidő az azt követő első munkanapra módosul.

Az irodánknál elérhető könyvelés Debrecen vonzáskörzetében kínál megoldást minden vállalkozás számára. A határidők betartása fontos, bízza magát szakértelmünkre!